Stichtingen en verenigingen zijn er in veel verschillende vormen. Denk bijvoorbeeld aan een sportclub, maar ook aan een Vereniging van Eigenaren. Goede doelen vallen vaak onder de stichtingen, waarbij het doel niet per definitie is om winst te maken. Toch hebben al deze organisaties wel te maken met kosten en opbrengsten. Opbrengsten die voortkomen uit subsidie, giften en uit eigen inkomsten, bijvoorbeeld als jaarlijkse contributiegelden van leden, maandelijkse servicebijdragen enzovoorts.
Grote stichtingen doen vaak niet onder voor een volwaardig bedrijf. Het heeft (een gedeelte van) het bestuur in dienst en men kan zich fulltime focussen op het doel dat voor ogen is met de stichting. Voor de kleinere stichtingen en verenigingen ligt dit vaak net iets anders. Bestuursleden doen het werk meestal naast een andere baan. Echter is het werk niet heel anders en verwachten leden een zekere mate van inspanning. Advisup focust zich niet op de grote partijen, maar juist op die kleinere stichtingen en verengingen. In samenwerking met de aanwezige penningmeester of geheel zelfstandig in nauwe samenwerking met het bestuur, helpen de boekhouders en financieel adviseurs van Advisup u graag op weg.
Deze branche kent een diversiteit aan fiscale regels. Wellicht is uw stichting een ANBI (algemeen nut beogende instelling) en/of heeft u te maken met subsidies en bijbehorende regelgeving? Wellicht mag uw organisatie gebruik maken van de Kantineregeling en/of zijn er andere vrijstellingen van toepassing? Juist in deze branche is een goede financiële administratie van groot belang.
Als bestuurslid van een vereniging of stichting, komt u met een hoop regelzaken in aanraking. Uiteraard kent u de branche, maar hoe zit het met de andere zaken? Een sparringpartner die meedenkt over bedrijfsprocessen, belastingzaken, personeelsbeleid, financiën en automatisering kan voor nieuwe inzichten zorgen. Als klant van Advisup is dit onderdeel van het dienstenpakket. Bent u nog geen klant, dan is dit ook los mogelijk. Een adviesgesprek helpt u verder naar de volgende stap met uw stichting/vereniging.
Stichtingen en verenigingen zijn er in veel verschillende vormen. Denk bijvoorbeeld aan een sportclub, maar ook aan een Vereniging van Eigenaren. Goede doelen vallen meestal dan weer onder de stichtingen, waarbij het doel niet per definitie is om winst te maken. Toch hebben al deze organisaties wel te maken met kosten en opbrengsten. Opbrengsten die voortkomen uit subsidie, giften en uit eigen inkomsten, bijvoorbeeld als jaarlijkse contributiegelden van leden, maandelijkse servicebijdragen enzovoorts.
Grote stichtingen doen vaak niet onder voor een volwaardig bedrijf. Het heeft (een gedeelte van) het bestuur in dienst en men kan zich fulltime focussen op het doel dat voor ogen is met de stichting. Voor de kleinere stichtingen en verenigingen ligt dit vaak net iets anders. Bestuursleden doen het werk meestal naast een andere baan. Echter is het werk niet heel anders en verwachten leden een zekere mate van inspanning. Advisup focust zich niet op de grote partijen, maar juist op die kleinere stichtingen en verengingen. In samenwerking met de aanwezige penningmeester of geheel zelfstandig in nauwe samenwerking met het bestuur, helpen de boekhouders en financieel adviseurs van Advisup u graag op weg.
Deze branche kent een diversiteit aan fiscale regels. Wellicht is uw stichting een ANBI (algemeen nut beogende instelling) en/of heeft u te maken met subsidies en bijbehorende regelgeving? Wellicht mag uw organisatie gebruik maken van de Kantineregeling en/of zijn er andere vrijstellingen van toepassing? Juist in deze branche is een goede financiële administratie van groot belang.
Advisup neemt de volgende fiscale diensten voor u uit handen:
Als bestuurslid van een vereniging of stichting, komt u met een hoop regelzaken in aanraking. Uiteraard kent u de branche, maar hoe zit het met de andere zaken? Een sparringpartner die meedenkt over bedrijfsprocessen, belastingzaken, personeelsbeleid, financiën en automatisering kan voor nieuwe inzichten zorgen. Als klant van Advisup is dit onderdeel van het dienstenpakket. Bent u nog geen klant, dan is dit ook los mogelijk. Een adviesgesprek helpt u verder naar de volgende stap met uw onderneming.
> Ja, ik wil volledig ontzorgd worden!
> Ja, ik wil ontzorgd worden en doe zelf de btw aangiftes
> Ja, ik zoek een sparringpartner en wil bedrijfsadvies
Zwarteweg 121 1431 VL Aalsmeer | 020 - 822 6374 |
IBAN: NL20INGB0005025133 | BTW: NL857575375.B01 | K.v.K. 68749848 |