NIEUWSBERICHT




5 tips: Inzicht in de stand van uw bedrijf

Publicatie datum: 20 augustus 2019 00:00
Hoe gaat het met uw bedrijf, enig idee of u nog op schema ligt? We geven 5 tips om inzicht te krijgen in de actuele stand van uw bedrijf.


Krijg snel meer inzicht in uw bedrijf


De periode rondom de zomervakantie is een goed moment om de balans op te maken. Hoe staat uw bedrijf ervoor in cijfers? Cijfers vertellen veel over hoe de afgelopen periode is geweest, maar kunnen ook helpen bij beslissingen voor later dit jaar. Heeft u bijvoorbeeld enig idee welke abonnementen er lopen op dit moment? En hoe staat het met de vrije ruimte via de werkkostenregeling, hoeveel bestedingsruimte heeft u dit jaar nog over? We geven 5 praktische tips.


Tip 1. Check de prognose


Heeft u een prognose voor 2019 opgesteld? Check deze met de stand op dit moment. Gaan de zaken beter dan verwacht? Durf bij te stellen en verleg uw grenzen. Blijft de omzet achter? Probeer te achterhalen waar dit door komt, bekijk of er op korte termijn een inhaalslag te maken valt en stel eventueel iets bij om het doel realistisch te houden. 


Tip 2. Check de kosten


Als ondernemer kunt u financieel voordeel behalen door gebruik te maken van de investeringsaftrek. Heeft u bijvoorbeeld nieuwe bedrijfsmiddelen nodig of staan er andere (grote) kosten op de planning? Plan de aanschaf nu alvast en laat voorrekenen wat dit u kan opleveren aan het einde van het jaar. 


Tip 3. Check de verhouding inkomsten/uitgaven


Heeft u zicht op de inkomsten en uitgaven en komt er nog steeds meer binnen dan dat er uit gaat? Let hierbij vooral ook op automatische incasso's, de nog te maken kosten later dit jaar en onverwachte uitgaven. Niks zo vervelend om rekeningen binnen te krijgen die u niet had verwacht. 


Tip 4. Check de abonnementen


Op welke vakliteratuur bent u geabonneerd en welke lidmaatschappen en andere licenties lopen er momenteel? Breng dit in kaart en bekijk de opzegtermijnen. Zijn alle abonnementen nog zinvol? Kijk ook eens rond naar de diensten en producten die u afneemt. Het is een goed moment om te kijken of uw wensen nog passen bij hetgeen u nu afneemt. Wellicht is het tijd om een eventuele overstap te overwegen.


Tip 5. Check de Werkkostenregeling (WKR)

Hoeveel onbelaste vergoedingen en andere zaken waar privé voordeel uitgehaald kan worden, heeft u dit jaar al aan uw werknemers verstrekt? Als werkgever heeft u een deel vrije ruimte. Over het gedeelte boven de vrije ruimte moet belasting betaald worden. Het is verstandig om halverwege het jaar alvast een optelsom te maken en te zien hoeveel vrije ruimte u nog heeft. U kunt nu al bepalen hoe dit de rest van het jaar (en dan met name met het oog op de eindejaarscadeaus) wordt besteed. 

Met bovenstaande tips kunt u eenvoudig zelf aan de slag. Ondersteuning nodig? Uiteraard helpen we u graag met proefberekeningen en het verkrijgen van inzichten in uw financiële administratie. Heeft u hier interesse in, neem dan vrijblijvend contact met ons kantoor op. 
 




Blijf op de hoogte van het laatste nieuws. Volg ons op Facebook, LinkedIn en Twitter. We posten met regelmaat interessant nieuws!




AdViSup B.V.

In de Wolken 226

1186 BP Amstelveen

020 - 822 6374

info@advisup.nl 

> Direct contact

> Algemene voorwaarden


IBAN: NL20INGB0005025133

BTW: NL857575375.B01

K.v.K. 68749848